OBECNÁ USTANOVENÍ REKLAMACE
- Tento řád upravuje podmínky reklamace zboží, v případě jeho další montáže, zhodnocení nebo uvedení výrobku do provozu.(dále jen výrobek)
- V případě uplatnění odpovědnosti za vady výrobku je zákazník povinen bez zbytečného odkladu závadu výrobku dodavateli ohlásit. Vyplněním reklamačního protokolu dodavatele, zákazník popíše stav výrobku a to, jak se jeho vada projevuje. Dále je zákazník povinen uvést požadavek na vyřízení reklamace, tj. jaké právo z odpovědnosti za vady uplatňuje. Neuvede-li zákazník konkrétní požadavek, který by byl v souladu se zákonem, provede výběr způsobu vyřízení reklamace dodavatel.
- Zákazník je povinen, v případě uplatnění odpovědnosti za vady výrobku prokázat, že výrobek byl uveden do provozu, montován, upravován, nebo instalován odborným servisem a prokázat druh provedených servisních úkonů, vč. použitého materiálu a součástek. Dále je zákazník povinen prokázat, že výrobek byl montován v souladu s technologickým postupem, vydaným výrobcem vozidla. Jinak nemůže být záruka uznána.
- Zákazník je povinen při uplatnění odpovědnosti za vady předat dodavateli výrobek v kompletním stavu, tak jak byl zakoupen, tj. včetně příslušenství, obalu a dokumentace. Není-li to dost dobře možné, musí zákazník dodavateli nebo jím pověřeným osobám umožnit odborné posouzení stavu výrobku, vč. podmínek, za nichž byl výrobek užíván nebo provozován.
- Dodavatel při vyřizování reklamace neodpovídá za náklady spojené s uplatněním záruky.
- V případě, že reklamace nebude po odborném posouzení dodavatelem uznána, má dodavatel právo požadovat po zákazníkovi náhradu nákladů spojených s vyřízením reklamace, odborným posouzením, dopravou apod., zejména je-li nutné vyžádat stanovisko výrobce nebo jeho zastoupení.
- V případě uplatňování odpovědnosti za vady, je dodavatel oprávněn požadovat po zákazníkovi protokol o vyčtení paměti závad.
- Reklamace bude vyřízená v přiměřené lhůtě, která vzhledem k povaze vady zboží a za účelem provedení potřebných kontrol, opravy či k následnému zaslání zboží k posouzení vady výrobci, může přesáhnout třicet dnů, s čímž kupující výslovně souhlasí a na reklamačním protokolu potvrdí svým podpisem.